Runt runt..

Jag sitter nu här och försöker fokusera.. Är väldigt mycket saker som klumpat ihop sig till en redlig gröt av skola, pengar, familj, måsten, behov och krav.. För första gången sedan min ankomst till Island har jag tagit en sovmorgon (Aja sov en timme längre i morse, lektionen börjar 13.20 men brukar ju sitta som ett ljus i biblioteket och plugga från 8 på morgonen!) Var välbehövligt och jag toppade prestationen med en ritkigt lång löprunda efter de snöklädda gatorna. Aningens halkigt, men min teori är att man tränar ytterligare muskler då.. Man kan låta tankarna lossna och bara springa utan mål för hur länge som helst.. kände mig precis som Forrest Gump i filmen med samma namn! Fick motvilligt ge upp och byta riktning hemåt när mina fingrar frysit fast på Ipodens volymknapp..

Annars har helgen varit kanon, trevligt sällskap och mycket aktiviteter, samt att jag hunnit göra de flesta inlämningsuppgifter inför den kommande veckan! Fortfarande i en alltmer intensiv ton i mailutbyte med min koordinator från Uppsala angående stipendiebiten. Eftersom hon är den som skickat min ansökan fel är det anledningen till att jag blev utan stipendie, men hon frånsäger sig numer allt ansvar och vägrar ge mig kontaktinformation till Nordteks stipendieenhet så jag kan göra en ytterligare överklagan. Pinsamt misstag av henne och klart tjänstefel, med det är jag som sitter här utan utlovade pengar och straffas för det och det tänker jag inte släppa hur lätt som helst!

Söndagsmiddagen stod igår i Svensk/finsk regi där förrätten bestod i romröra på toast, Anettes fisksoppa till huvudrätt och Emelies jordgubbsvirvel till efterrätt. Riktigt lyckat koncept av tre dansande kockar och ett utomordentligt tillfälle att äta upp sig inför den kommande veckan!

Såg precis en väldigt tänkvärd mening:
Too many people buy too many things they don´t need, with money they don´t have,  trying to impress people they dont even like..
En sån klockren beskrivning av det Isländska folkets mentalitet!!



Kommentarer
Postat av: nettsi

Kanske finns det någon riktigt varm källa där du kan kasta ner en ryggsäck full med "måsten".

Fokusera på dig själv!!! det är du värd.

Kram och god natt.

2009-03-16 @ 20:09:07
Postat av: Nicke

Stå på dig angånede stipendiet Emma! Annars kanske jag måste köpa upp Island och lägga ner det :D Kramen!

2009-03-17 @ 17:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0