Pizza och biokväll

Så var vi framme vid en ny helg. Veckan har varit underbart vacker, så vacker att vi i torsdags faktiskt började fundera på trovärdheten det illasinnade ryktet att Island inte får någon vår.. Det var vår i luften!! Folk satt ute på uteserveringarna (visserligen påpälsade som för rysk bandymatch), men det var gnistrande solsken och mindre snålblåst än vanligt! Ida tog till och med sina första steg i sin nya vårjackan, även om det bara blev runt hörnet och vände tillbaka sen. Landade ganska snabbt i verkligheten igår när stormen kom tillbaka med tillhörande snöblask i vertikal sträckning efter gatorna.. Mycket om väder, men  det ligger kanske i släkten?

Har mestadels av tiden suttit i min hemma-hörna längst in i biblioteket och skrivit på min strategy-rapport och försökt varva det med säkerhetsanalyser av min breakwater-konstruktion i Coastal engineering. Fortfarande ingen ljusning på pengafronten, fördelen med ständig oro för pengar kombinerat med kosthållning bestående av billigaste pulversoppan är att sex kilo Emma har gått upp i rök, minst ett kilo från vardera boobie (tack för det kortvariga lånet av dem!). Pyjamasbyxorna med svängrum som jag fick av Jossan i julklapp sitter numera uppe med hjälp av en tvättlina, men jag kämpar tappert med att bygga på mig igen med frekventa besök i gymmet. Här kommer fördelen in att ha belgian-blue-gener, sliter en tredjedel av alla spinkiga pojkar som förtvivlat försöker bygga på sig för samam resultat. Kan ju inte komma byggd som en pipränsare till rungbysäsongen heller!

I går (fredags) hade vi en riktigt lugn och skön tjej-kväll hemma hos Moa runt hörnet. Lagade egen pizza med mängder av salami på och avslutade kvällen på bio med en riktig tjej-film: He´s not that into you. Mycket trevlig kväll, mycket trevligt sällskap och mycket trevligt att få vakna när man ville i morse, utan väckarklocka! Såklart sade ju min kropp att det var dags att kliva upp klockan sju av gamal vana, men då får man i allafall ligga och läsa en bok utan tvång att kliva ur sängen. The Kiteflyer, så vacker och så sorglig!

Nu ska jag och Emelie steka lite scrambled egg till frukost, ha en skön lördag allihopa!

Kommentarer
Postat av: nettsi

JAg måste visst sända nödproviant.Du får inte försvinna lilla vän.

Kram och god natt

2009-03-14 @ 23:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0