Loppisfyndarn ska på Metallica!

I söndags trodde jag verkligen att taket skulle lyfta, brandposterna flyga iväg och björken på baksidan knäckas.. vilken storm!! Hade förberett mig för en dag i snowboardbacken så pass till den milda grad att bil var ordnad och mitt fina, rosa Helley hansen-underställ låg framme. Backen var ju så klart ine öppen eftersom hela fjället höll på blåsa bort så det blev en dag på söndagsloppisen istället. WEEE!! Köpte både Kalle Anka-tidningar (Svenska!) en bok och satt och bläddrade bland gamla LP-skivor i timtal, hur roligt som helst!!

På måndag morgon var jag uppe långt innan tuppen (till och med tidigare än Ida!) för att värma upp mina tangenttryckarfingrar inför biljettsläppet till Metallicas spelning den 18 Juli.. Eftersom biljetterna släpptes kl 9 i Sverige resulterade det i 8 här, men jag tänkte banne mig inte låta svenskarna vinna bara för att de fått en timmes sovmorgon! Med nerver av popcorn satt jag en halvtimme senare med två biljetter inklusive tältplats, here we go Jessica!! Måste bara mentalt förbereda mig på "tälta-i-lera-på-festival-moodet" eftersom detta är något jag påstått mig vuxit ifrån för länge sedan.. WEE!!

Annars har inget särskilt hänt förutom att Loki fått tre nya husdjur, silverfisk 1, silverfisk 2 och Berthold (som också är en silverfisk). En fjärde kamrat existerade innan jag fick se honom för första gången och han blev dräpt under min morgontoffel.. har försökt påpeka att detta är nordens svar på kackerlackor, dvs ett hygieniskt problem, men italienarna kontrar med att insekter inte är så farligt.. kanske inte på deras breddgrader, men här är de inte najjsa att ha på toaletten.. Aja jakten fortsätter även där..


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Kul med konsert!

För min del vet jag inte vad som är värst: Silverfiskar eller Metallica.

Kram

2009-03-11 @ 12:43:35
Postat av: Nettsi

Dåligt med kommentarer.

TREVLIG HELG ! Var rädd om dig

2009-03-13 @ 08:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0