Ljusning!!

Nu sitter jag pa biblioteket igen, sa ni far ursakta bristen pa svenska bokstaverna med prickar over igen.. Kan dock passa pa att introducera lite islandska bokstaver sa ni far lite allmanbildning dar hemma: ð,Ð stor vs liten uttalas lite rundare och skarpare d.. typ..æ, Æ ar ju bekant fran Norska och danska och blir lite som varat a med tva prickar over.. Roligast ar nog þ, Þ som blir ett laspljud a la "think" fran engelskan, inte P som jag uttalat det i tre manaders tid.. sa ja, det var dagens visdom!

Annars har ljuset nu kommit med besked till Reykjavik och resulterat i dagsljus fran 7 pa morgonen till 8.30 pa kvallen, snacka om kontrast sen jag kom da jag fick 5 timmar dagsljus om dagen!!

Ljuset kommer aven pa andra fronter, har nu lyckats bli overflyttat till en annan organissation med mitt utbyte, sa jag ar numer ERASMUS student, vilket framst innebar att jag far ett ERASMUS-stipendie!! Tack och adjo Nordplus, ska se till att ni aldrig mer far nagra utbytesstudenter.. och tack Nicke for erbjudandet att kopa upp Island om de inte skoter sig, kan jag fa bli delagare over Vatnajökull da??

Igar fyllde Ida ar sa vi tjejjer gick ut och at en riktigt trevlig middag som vi avslutade med frossande i var Greys Anatomy-DVD-box, ikladda pyjamasbyxor i Emelies sang.. sa mysigt med ett sant mysigt gang! Slogs av att vi inte har sa lang tid kvar tillsammans, vilket kanns valdigt sorgligt men vi ska se till att gora varan roadtrip runt Island tillsammans och finlandsfargan over till Helsingfors kommer att bli mer utnyttjad an nagonsin nar vi komemr hem!! 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej Emma

Grattis till ljusningen. Innebär detta att man får se ditt söta fejs i Peking under våren?



Njut nu en massa av din tid och se till att göra en massa roliga saker. Det är viktigare än skolan, för plugga kan man göra hemma men Island finns inte i Uppsala!



Saknar dig och VÅRA filmkvällar i Uppis. Håller du dig vaken numer?



DU kanske kan maila mig din isländska adress? Födelsedagen din måste jag planera i god tid så att postgången hinner med.



Stor puss

2009-03-19 @ 13:34:54
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: nettsi

Som sagt - det ordnar sig - nu till det allra bästa.Sörj inte över att tiden på Island snart är slut, vi finns ju HÄR!

kram

2009-03-19 @ 20:28:36
Postat av: Nicke

Du kan få hela glaciären om du vill! Slit den med hälsan ;-) Kram kram!

2009-03-21 @ 09:24:24
Postat av: Johan

Bra jobbat Erasmus !! :) Får vi se till att Kinesa upp pengarna kanske ? =) Puss

2009-03-21 @ 22:52:02
Postat av: Gitzo

Det var så himla mysigt att träffa JOhan och alla andra i Stockholm igår. Vi saknade dig!!!!

Kan du skicka din postadress igen?



kram

2009-03-23 @ 06:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0