Handelserik vecka!

Eftersom jag sitter pa skolan  nu far alla halla till godo utan vara svenska bokstaver med prickar.. har haft en vansinnigt handelserik vecka nu nar Jessica varit har. Har hyrt bil i tva dagar och kort over sa stora och otillgangliga arealer man kan tanka sig av landet. vagskicket ar det samsta sedan vi skumpade kostigar i Kambodja for fyra ar sedan, med tillagget har att manga delar var sno eller istackta med tillhorande snostorm. Adrenalin!!

Vi har varit vid geysirerna, sett massa vackra vattenfall, amatorvandrat pa glaciarer, sett svarta stranden och massa mer, ska forsoka lagga upp lite bilder nar jag kommer hem. Vadret har ocksa visat sig fran sin basta sida pa lange (forutom nar man forsoker gena over fjallet pa obefintlig vag, da kommer saklart snon) och jag ar glad att antligen lyckats ta mig tid att se lite mer av Island. Eftersom solan inte tar hansyn till langvaga besok har jag fatt kliva upp och ga till skolan pa mornarna innan jessica vaknat for att hinna med mig lite och sedan agnat eftermiddagarna at aventyr.

Lite trakigare (mycket trakigare!) var dock resultatet av mitt annu ej inkomna stipendium jag blivit garanterad innan avfard. Innan jag akte fick jag hora att alla var garanterade ett stipendium pa cirka 14000 kronor for alla stundenter som akte inom norden. En ypperlig anledning till att aka inom norden da tankte jag och drog ivag. Nu nar halva terminen gatt far jag besked om att jag for forsta gangen blivit den forsta utan stipendium eftersom jag bara laser en termin (Vilket andra NORDPLUS-studenter har ocksa gor, de far pengar!). Allting blir ganska forandrat nar pengar man raknat med uteblir pa sa vaga grunder, och jag forsoker nu fortvivlat hitta nagon som kan ta over min icke-returnerbara biljett till Gronland eftersom jag inte direkt har en sedelpress i bakfickan att finansiera den resan med.. Ar jakligt besviken, forbannad och smtidigt fundersam hur och var det gick fel i systemet? kan det bero pa att min handledare helt glomt skicka min ansokan ratt och att jag darfor hittade den har pa ett kontor istallet for ansokningsenheten hemma i Sverige?? Livet blir bra mkt trakingare med pulversoppa igen..

Nu ska jag gora en presentation av wastewater treatment in sparsely populated areas, vad kan passa battre an att ta mitt kara Forsmark som exempel pa hur det fungerar i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Jossan

Keep up Emma. Det ordnar sig ska du se! På ett eller annat vis kommer det att bli bra. Kanske man lär sig något ur det hela. Att man växer.



Kram

2009-03-04 @ 15:36:01
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: nettsi

Ja du Emma - sällan går livet som på räls. Inget är ju klart förän man har det på pränt, Men du vet ju att det fixar sig.....

Kram

2009-03-04 @ 17:13:01
Postat av: Frida

Hej söstra mi! Läs mitt mejl på facebook, har kollat lite på det vi pratade om i går. Kul att höra att du unnar dig lite roligt på Island också och inte bara sitter nedgrävd i böcker. :) Kram /storalillasyster

2009-03-05 @ 14:33:27
Postat av: Carro

Hallo darling! Jo, visst är den fin! och vad jag fick leta.... men jag hittade låten till slut:) Vi är nog mer lika än man kan tro ibland...:) Hoppas du har det underbart på ön! Kommer du upp i sommar eller? Vore kul att ses och få ett bättre slut än förra gången!

kram

2009-03-08 @ 14:28:59
URL: http://carro102.bloggagratis.se
Postat av: Carro

Hallo darling! Jo, visst är den fin! och vad jag fick leta.... men jag hittade låten till slut:) Vi är nog mer lika än man kan tro ibland...:) Hoppas du har det underbart på ön! Kommer du upp i sommar eller? Vore kul att ses och få ett bättre slut än förra gången!

kram

2009-03-08 @ 19:32:21
URL: http://carro102.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0