Besökshelgen

Denna helg har varit fullproppad med besök från alla möjliga håll, dock inte till mig men har bidragit till att Lokis population utökats och det har varit trångare i köket på mornarna. Är riktigt skoj att få träffa alla nära och kära till de vänner man har här! Vädret har också visat sig från sin bästa sida och efter veckor med enbart grått regn är det välkommet, är ju så fantastiskt vackert när solen skiner över fjällkanterna omkring staden!

Annars har veckan till största delen gått åt till att göra klart projekt två i Water and wastewater systems.. mycket skrivande men blev ett riktigt förnöjsamt resultat måste jag säga. resten av tiden har spenderats med att söka nya stipendium, varför är alla Uppsala universistet stipendier utställda med de mest udda och avancerade krav? Först räknas man bara om man studerar "teologi med största flit" eller "af adling börd". Adelsmännen är väl de som minst behöver ett stipendium? Ganska precisa uppgifter ska det vara också och mitt släkte har inte varit så aktiva i universitetssammanhang, så hitta något "I rakt nedstigande led af ..." var ju bara att glömma.. jakten går vidare!

stor kram till Nettsi som skickade över den gulligaste lilla väskan från Kina, perfekt kamerafodral! (Till min kamera som nu slutat fungera, var hittar man ansökningsblanketterna till "digitalkamera-stipendiet af icket adlig börd"?) Sen kan ju alla mina vänner som nu varit och sett Metallica live i globen sluta skicka mig MMS från showen.. det känns INTE bättre och metallica hittade inte till reykjavik under denna turne, ska kämpa som en Islandsponny på stormig fjällkant för att komma över biljetterna till i sommar istället!

Nu ska jag ner down town och äta godaste bageln i stan med Moa från Malmö, dagens låt är alla gånger Metallica-The day that necer comes! ;)

Tjolahopp och grattis tjejjer på internationella kvinnodagen!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Emma!

Jag hade gärna varit ditt besök under veckan om jag inte hade varit så långt borta!



Ser att du nu ridit islandshäst. Hoppas att du gillar det så att vi kan ta några turer i sommar för det måste verkligen bli av nu!



Kan ge dig tipset att söka alla stipendier som du hittar. I många fall finns det ingen som uppfyller kraven och då tittar man på andra saker, så strunta i alla exakta krav, det anger bara första hands urvalet. Sök sök sök. Tips från Jossan. fd. medlmen av Snerikes stipendienämnd!



Puss till dig raring

2009-03-09 @ 03:18:27
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: Nettsi

Snart kommer Johan (med matpacknng) - och då får du också besök. Glöm inte bort att vi aldrig landsförvisat dig till Island. Du hade gärna fått stanna här

Kram lilla gumman

2009-03-09 @ 12:54:01
Postat av: mormor

Nettsi har varit här idag och hjälpt mej så nu kan jag läsa din blogg varje dag hädanefter. Vädret här är inte heller mycket till vår men du skall se att den kommer till både Island och Sverige. Bosse går för bi och hälsar. Kram

2009-03-14 @ 22:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0