Bästa helgen!

Så var vi hemma igen efter en helt fantastisk helg i Akureyri, oj vad jag vill åka tillbaka!! Gick alldeles för snabbt och vi hade alldeles för roligt för att det skulle räcka med tre fjuttiga dagar! Ditfärden gick bra, ungefär sex timmar och avslutades med en jättetrevlig middag på vårat mysiga guesthouse. Man kan väl inte bli mer än förälskad i en stad som har hjärtformade rödljus i vägkorsningarna??  Lördagen bestod av offpiståkning i softaste lössnön med strålande sol (Min näsa säger ännu nej tack till mer sol) och med tre skidinstruktörer från Montreal som åksällskap kan man väl inte få det så mycket bättre? Nu gör det ont i varenda otränad snowboard-kroppsdel, visste inte att man hade så många okända muskler i kroppen..

Under söndagen när vi skulle hem kom snöstormen.. trodde jag var ganska erfaren när det gällde snöstormar, men jag har aldrig sett något liknande! Vi smög fram i 20 km/h medan vår stora 7-mannabil skakade som ett ynkligt asplöv och fick göra flertalet stopp där vi bara försökte vänta ut något som aldrig gick över. Med massa bra musik och internationella rövarhistorier kan man fördriva lång tid utan att lida. Tog nästan 12 timmar att ta sig hem, men vi var helskinnade till skillnad från många andra bilar vi såg efter vägen och firade hemkomsten med kycklingburgare på KFC.

Nu gäller det bara att försöka ta igen så mycket som möjligt av plugget, i morgon kommer familjen på besök och sen blir det inte en lugn stund de närmsta dagarna kan man tro! Och Sunna, eftersom jag såg ditt inlägg efter jag redan varit i backen gjorde jag en kompromiss och ropade hej till alla dina släktingar vid den lilla rondellen mitt på torget istället på natten, hoppas det gick lika bra?? ;)


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Härligt att Ni är så nöjda!! Skönt med ett avbrott i läsandet. Måste du alltid ha så mycket strapatser när du gör något?

Vi är glada att hemresan gick bra.

Ta väl hand om din familj.Jag är så glad för din skull att dom kommer och hälsar på dig

Stor KRAM

2009-03-31 @ 12:52:20
Postat av: Kina

Hej Emmis!

Har kramat fam Grubbström på morgonen, de är på väg!!Vad jag avundas dem!Hoppas att ni får några härliga dagar ihop!Jacob kommer hem till Sundsvall i dag!!, de möts kanske på Arlanda?Vi har begravning efter Börjes pappa på fredag,sorgligt, han lämnade oss den 18:e..

Följer din blogg med ett leende, vilka äventyr du är med om!Men ditt program verkar galet tufft,en stor eloge till ambitiösa dig, 1000 kramar från moster!

2009-04-01 @ 09:12:04
Postat av: Jossan

Låter som om ni haft det superbra! Gillar människor som kan njuta av livet ;) Glöm inte att plugget inte är allt nu söti. Ta hand om familjen som är där, umgås och lev. Plugga kan man göra en annan dag.



NJUT!



Själv pluggar jag nya ord/tecken varje dag. Kämpigt men kul. Se till att komma hit sen ;)



Puss o kram

2009-04-01 @ 15:54:23
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: Sunna

Tack Emma!! Va roligt att du tyckte om min lilla "stad".

Njut av resten av ditt äventyr

2009-04-01 @ 17:54:51
Postat av: Sofie

Fy fasen va coola stopplysen! Åhh saknar skidsemester!

2009-04-02 @ 17:37:53
Postat av: Johan

Den där hesten var nestan lika snygg som du var i den där björnkreationen :)

2009-04-05 @ 22:08:01
Postat av: nettsi

Finns det inga nyheter !!!!

kraaaam

2009-04-09 @ 19:23:24
Postat av: Kina

GRATTIS!!!

Skickar ett grattis till dig Emmis!

Kanske jag ringer i kväll skall ta rätt på mobilnumret!

Kram!

Kina

2009-04-16 @ 14:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0