Akureyri nästa!!

Nu sitter jag här med en vilopuls högt över det normala. Har en sån otroligt jobbig och krävande deadline till på fredag i min coastal engineering att inte ens 24 timmars arbete de närmsta fem dagarna skulle räcka till.. och fredag är ju redan i övermorgon!! *suck* Känns lite klurigt att veta hur jag ska designa två olika vågbrytare ensam när var och en av uppgifterna är beskrivna som grupparbeten i projektform?? Tur jag har riktigt grymma betyg ihopsamlande hittills under kursen att vila mig på om detta går åt skogen..

Roligare är att sitta och planera vår avfärd till Akureyri på fredag. Har fixat boende och hyrt en 7-mannabil modell stor och fet 4WD så vi fixar väglaget. Startsjuan består av mig, Moa, holländska Laura, Italienska Pasquale och kanadensarna Matthieu, Jerome och David. Efter 7 timmar beräknas vi vara framme och möts då av finska Melinda som tar flyget eftersom hon inte var så jätteivrig på åka den sträckan igen sedan deras krash. Sedan får vi en heldag i backen där jag ska lära mig alla snowboard-trix som finns i hela världen för att kunna imponera på Johan och sen åker vi hemåt på söndagen. Ska bli så skoj att komma ut lite!!

Idag hade vi ett studiebesök på Hafnarfjördur waterplant och fick följa hela kedjan från vattenintag uppe i bergen (såå vacker utsikt som jag hade delat med mig av om inte min kamera fortfarande vägrar fungera!) till distributionspumparna. Coolast av allt var nog den nybyggda tanken på 16 000 kubikmeter som fortfarande var tom, så jag fick springa runt där inne och nörda ner mig totalt i flödeslinjer och turbulenta moment medan jag "sjöng" svenska slagersånger med bästa ekot någonsin!

Nuså, back to business, har en lång natt framför mig.. Tack så jättemycket för kortet nettsi och roligt att se pappa inne på bloggen också, välkomna till Island!! :)




Kommentarer
Postat av: Nettsi

Jag börjar med:

1. Lycka till med det stora arbetet

2. Trevlig resa

Sedan fortsätter jag med:

1. Kör försiktigt = sakta!!

2. Hoppa inte för högt, vi tycker att du är duktig ändå

2009-03-26 @ 13:50:15
Postat av: Jossan

Emms!

Ha en jätte bra resa och hälsa snön från mig. Kanske kan rulla dig lite extra? Här börjar vi komma så långt borta från snön som man kan komma. Värmande sol, gröna knoppar och små blommor. Det är en annan lycka det!



Njut också över att vara ledig. Skolan är INTE allt. Du är superduktig och kommer få vilka jobb du vill sen så passa på att njut och lev livet innan du är hemma igen. Det ger också meriter!



Stor puss från lil´sis

2009-03-26 @ 14:16:07
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: Johan

Wehoo, lycka till i backen. Jag är lite avis, jag vill ju använda min nya utrustning !! :) Pyuss

2009-03-26 @ 19:34:54
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-26 @ 20:06:24
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sunna (Josefins kompis)

Hej Emma

Vi träffades för några år sen i Uppsala när jag och brudarna hälsade på Jossan. Hittade din blogg hos Josefin och tycker de e roligt att höra om dina äventyr ifårn mitt hemland! =)

Du kanske kan göra mig en tjänst när du står i backen på Akureyri?

SKRIKA så högt du bara kan att Sunna i Sverige hälsar alla sina underbara släktingar som bor där!?

Akureyri är ju mitt gamla hem ;)så jag är lite avis på dig.



Njut av ditt äventyr!

2009-03-27 @ 13:26:15
Postat av: Mamma Marléne

Hejsan gumman

Nu har mamma resfeber. jag o Kina har haft en packgenomgångskväll och kommit på att det blir nog vinterkläder som gäller.

Vi skall äta middag hos mig ikväll och fira Anna och sedan blir det slutpackning.

Nu längtar vi efter dig och gruvar lite för bilresan till Stockholm. Ibland bor vi inte alls bra till.

Nu syns vi snart kramar från Mamma som var ute och buggade igår kväll och foten höll och har inte värk idag.

Kramis längtansfull mor

2009-03-30 @ 13:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0