Söndag igen

Så har ytterligare en vecka susat förbi och man har knappt hunnit reflektera över det. Tror faktiskt att det är ett av de största misstagen människor gör idag, alltid skynda och vara på väg någon annan stans istället för att bara se hur jäkla bra man har det just nu? Tänk på att ta vara på varje dag, de kommer minsann inte tillbaka!

Fredagen bjöd på kulinariska upplevelser (Ja jag vet att jag kom in på mat IGEN..) men det var verkligen speciellt att smaska i sig fårtestiklar, fårskallar och rutten haj. Dessa delikatesser avnjuter lokalbefolkningen till deras Thorrablót, en gammal isländsk högtid för att fira årets kallaste månad (?). Självklart måste man ju inviga sig i de lokala traditionerna och jag kan lova att vissa saker smakade konstigare än något annat. Varför gräver man ner lite haj för att den ska få ruttna till sig när den så uppenbarligen måste vara godare färsk?? Kanske kan försvara mig med vår svenska surströmming då.. Var i allafall jättetrevligt, särskilt när vi hämtade Domino-pizza framåt småtimmarna :)

I går fyllde Anna från tyskland 25 år så vi firade av henne ordentligt med en crazy-hat-temafest. Blev ett rejält gäng, trevlig utgång och jag fastnade såklart i en sportbar framför en live rugbymatch från Frankrike.. Längtar efter de allsvenska söndagarna på Olearys!!

Dagens söndagsmiddag var återigen i svensk regi där vi lagade taccopaj (Ja jag vet att det inte är svenskt, men det är gott och det är ltie dåligt med älg-resuser här..) och kokoskaka till efterrätt, weehooo!

Annars har det mesta av dagen spenderats vid skype, vilken underbar uppfinning!! Där kan jag sitta och bara titta på min efterlängtade pojke i timtal alldeles gratis, prata lite och sen bara hänga.. GRATIS!! Måste lägga alla mina småmynt i röda korset-bössan nästa gång för att kompensera upp detta.. Längtar så mycket efter dig Johan!!


Kommentarer
Postat av: Mamma Marléne

Hejsan mitt barn.



Måndag efter en intensiv helg när syrran med familj har varit uppe. 2 kvällar på hotellet med uppträdande och SPA. Färgning och klippning av Frida, paltkokning och annan matlagning så man känner sig ganska mör.

Annars är allt lungt här, kallt men det verkar ju du också ha. Visst kommer våren snart till Island på riktigt?????? Nu längtar jag efter dig. Jag hörde att Jakob fyllde år i fredags träffar ni varandra någonting??

Jag hör av mig i morgon när jag är som mest nervös innan operationen på onsdag.



Kram och tur att du har så många som tar hand om dig. Tänkt ut vad vi skall ta med oss och skriv ner det.



Pussis

2009-02-09 @ 13:12:27
Postat av: Mamma Marléne

Ja nu slutar jag för idag. I morgon kl 07.30 opererar mamma sig du kan hålla tummarna älskade barn. Återkommer senare och ha det så bra. Ring gärna om det är något. Anna spelar ju fotboll hela helgen så du vet.

Kram på dig

2009-02-10 @ 16:02:54
Postat av: nettsi

Hej du!

Vill bara att Du skall veta att ag läser allt du skriver.

Kram

2009-02-10 @ 19:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0