Skakat gäng

I måndags packades väskorna för att ge oss iväg norröver mot Akureyri på en fyradagarstripp. Anledningen var främst att humanistisiska fakulteten gett sina elever en vecka ledigt (!!) och att Ida, Emelie och Melinda därmed var lediga och redo för tjejtripp i lavalandskapet. Vi hyrde en bil men jag fick snabbt inse att jag inte kunde följa med eftersom jag hade alldeles för mycket i skolan den här veckan med.. Vinkade avundsjukt av det glada gänget innan jag gick till skolan i tisdags. Sent på kvällen ringer Emelie med darrande röst och gråten i halsen när hela gänget befinner sig på akuten i nån liten stad i norr. I snöstormen med den förrädiska isen som underlag har tjejjerna frontat med en lastbil (såklart det enda mötet på flera mil) men trots att bilen var bokstavligt talat jämnad med marken har de alla klarat sig mirakulöst med enbart Ida som fick 15 stygn i pannan. Shit så maktlös man känner sig, sittandes 30 mil bort och höra vad som hänt och vilken otrolig änglavakt de hade med tanke på vad som fanns kvar av bilen! Bestämde mig för att åka och hämta dem genast dagen efter i en större, fyrhjulsdriven bil, men väglaget har nu blivit ännu sämre så de sitter i skrivandets stund på flyget tillbaka till Reykjavik. Kan inte bli mer rastlös innan jag äntligen får hem dem, och tack ängeln som vaktar över mina vänner!

En annan ankomst jag väntar mig rastlös på är min kära Jessica som nu är påväg hit! En vecka ska jag få ha hennes sällskap och jag jagar nu febrilt efter en madrass som kan rymmas på mitt lila, trånga golv.. Ska bli så roligt att få se henne igen och vi håller tummarna för att vädret sköter sig snyggt och visar Island från sin bästa sida!

Stor kram till Jossan, den sötaste och mest omtänksamma stor/lill-sis man kan tänka sig!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Skönt att det gick så bra för Dina vänner. TUR att inte du gav dig iväg på räddningsturen. Glöm inte bort att ta hand om dig själv.

Kram

2009-02-26 @ 16:38:50
Postat av: nettsi

Nu vill vi ha uppdatering

Hoppas att allt är bra med dig

2009-03-01 @ 09:29:25
Postat av: Johan

Skolan räddade dig sötnosen :P Inte ofta man kan säga så.. hihi. Pussar!

2009-03-01 @ 22:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0