Long time..

Varje morgon då jag traskar till skolan kommer jag på milioner saker jag måste föra in i min blogg, tankar som fladdrar förbi och inträffade händelser.. Innan dagen är över ungefär 10 timmar senare är jag så trött så trött och känner ofta en lättnad över att slippa slå på datorn och skjuter upp det ytterligare en dag..

Den senaste tiden har jag grävt ner mig i mitt wastewater-projekt, räknat flöden, tryckskillnader i rören och försökt trolla med topografin i ett land med stengrund på redan 2,7 meters djup.. blev många, oändligt långa dagar och nätter, lite sprägning av berggrunden blev oundvikligt och har nog aldrig känt mig så nära en riktig förlossningskänsla som när jag med kallsvettiga händer lämnade in  min tjocka pappersbunt.. och där tog alla mina inköpta utskrifter till skrivaren slut för den här terminen, måste plantera några träd som ersättning för den åtgången.

Fick ha en halv ledig lördag som belöning innan det var dags att ta itu med mitt coastal engineering-projekt.. Vem kommer att klappa mig på huvudet efteråt?? Vad strävar jag efter?? Varför vrider jag livet ur mig själv för att imponera på några som inte sett mig på flera år?? Sprattlar som den mest desperata spratteldocka som fastnat i sina egna snören, ropar, skriker så högt jag vågar.. kan inte ni också försöka lite??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår dig. Jag kommer alltid att se dig. Jag är så stolt över dig min finaste.

2009-02-23 @ 23:39:02
Postat av: Jossan

Emma

Vi är många som alltid tänker på dig och undrar hur du har det! Vi är många som finns bakom dig och stöttar dig. Jag tänker på dig mycket här borta!



Puss lil´sis

2009-02-24 @ 08:17:23
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: nettsi

Här behövs det inga bevis...

kram lilla vän

2009-02-25 @ 17:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0