Äntligen kyla!

Nu jäklar biter det till i kinderna kan jag lova.. Fortfarande inte så kallt som väntat av ett land som heter Island, men man fryser om fingrarna om man äter äpple utan vantar utomhus och min fikus Solveig blir jättehängig om man lämnar fönstret öppet.. Precis så kallt är det (för vi har ingen termometer så mer specifikt än så blir det inte)

Annars har dessa dagar gått så obegripligt fort. Befinner mig i skolans mest illaluktande datasal mellan 08.00 och 20.00 varje dag och försöker göra två olika projekt i Matlab och CAD. Innan jag kommer hem brukar jag svänga förbi gymmet och försöka begripa mig på de ytterst krångliga maskiner mänskligheten designat för att vi ska få lite motion. Har numer anlitat en inofficiell instruktör som står och skrattar åt mig vid sidan av för att råda bot på krångligheten. Måste trimma lite till rugbysäsongen!

Sen är alltså dagen över sedan länge och jag är helt slut både fysiskt och psykiskt, det är här det bästa kommer in:
Ofta har mina underbara grannar (som uppenbarligen aldrig går i skolan?) lagat mat och bakat något gott så man hinner sitta och ventlilera livet med dem över en kopp te medan pulsen sakta varvar ner..

Vill också skicka över världens varmaste kram till nettsi som analyserat mina våndor och postat ett paket svenskt godis till mig!! Mina sambosar är nu så avundsjuka att de kan avlida och undrar om man kan beställa en sån svärmor från Sverige?? tack i massor, djungelvrål värmer en frusen själ :)

Stor kram också till mamma som läser och kommenterar min blogg, längtar tills ni kommer!!

Livet leker och glädjen bara sprudlar i kroppen till tonerna av Boston- More than a feeling, kan det finnas ett skönare stycke gitarr??

Kommentarer
Postat av: Jossan

På helt olika sidor av jordklotet och helt olika liv kan man säga! SJälv är jag hemma-kusin och pysslar omkring hela dagarna. Dock finns en underbar skillnad. Här är våren på intåg!



Se till att bli klar på Island snart så att ni kan komma och hälsa på mig! Sköt om dig sis!



Puss lil´sis

2009-02-06 @ 06:25:43
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: nettsi

Jag tror att det är bra att kämpa lite. Man blir bara slö om "livet går som på räls"...

Kram Nettsi

2009-02-06 @ 16:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0