Uppdatering!!

Efter hårda påtryckningar (!!) är det nu dags att ta sig i kragen för en liten uppdatering.. massa saker har hänt sen sist och därav anledningen till min frånvaro.. Först har hela familjen Grubbström (minus syster Frida+Farbror med fru) varit på blixtvisit. Fyra dagar hade de på Island, men på den tiden skulle mycket passas in och det blev intensiva dagar som samtidigt försökte kombineras med skola. Var jätteskoj att se alla och få lite tid tillsammans, mysiga middagar och få visa mitt Island.

Strax därefter kom dagen som jag väntat på i över fyra månader.. Var så pirrig i magen på vägen till flygplatsen att det kändes som både God Jul, Glad Påsk och Grattis på födelsedagen samtidigt!!! massa förväntningar, längtan och förhoppningar samlade i ett enda stort virrvarr, men som tur var ser han fortfarande ut som vanligt (Lite magrare), luktar likadant och är likadan! Vi har haft över en vecka nu med Blue lagoon, Valskådning, kalas och umgänge. Skulle kunna göra precis allt som står i min makt för att vrida tillbaka tiden och återigen få stå med fjärilarna i magen på flygplatsens ankomsthall.. Är inte lång tid kvar nu men just nu, här och idag känns det som en evighet!! Lämnade av honom i mörkret i morse vid 5 och nu är allting alldeles för tomt och tyst..

Ska fokusera den restrerande tiden på att styra upp skolan, har otrevligt mycket jobb som kommit efter de senaste veckorna och tentorna närmar sig med stormsteg, min inspiration är slut och energin likaså så nu jäklar är det bara tjurskalle som gäller fram till målsnöret!

Tack för alla samtal, mail och presenter till min födelsedag. Hade en av de bästa dagarna i mitt liv i torsdags och det var tack vare er alla (särskilt till Johan, frukost på sängen är det bästa man kan önska sig!!) och kvällen avslutade med en mastig middag på mexikanen.. Tack i massor!! Grattis samtal ända från Peking betyder extra mycket :)

Nu ska jag fortsätta slita på min geothermal assignment som ska in i morgon.. Stor kram till er alla!!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Äntligen uppdatering! Härligt att Du är så nöjd med tillvaron! Nu är det inte så lång tid kvar tills vi får se dig igen!

Kram

2009-04-19 @ 18:19:34
Postat av: Jossan

Jag gillar uppdatering!

Jag vet hur trist det känns att lämna av de kära vid flygplatsen igen. Man mår inte alls bra. Men snart får ni ju se varandra. Du får sända en tanke till mig, jag har det lite värre. Det är alltid något ;)



Stor lycka till med slutspurten nu så ses vi i Kina sen ;)



Puss o kram

2009-04-20 @ 08:07:00
URL: http://jossies.blogg.se/
Postat av: Mamma Marléne

Oj vad det känns underbart att få höra dig igen.Du kan verkligen uttrycka dig i ord, man riktigt känner pirrigheten i kroppen.

Kram älskling och bit ihop och snart når du målsnöret och tänkt vad skönt att känslorna var lika starka fortfarande.



Älskar dig gumman/Mamma

2009-04-20 @ 10:55:24
Postat av: Anonym

Undrar just hur ofta det kommer att bli uppdateringar nu? Vi som kikar varje dag tycker att det blir lite tjatigt.KRAM & TREVLIG HELG

2009-04-24 @ 12:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0