Överlevt raftingen!!

Har precis kommit innanför dörren efter två underbara dagar ute på äventyr. Efter att ha tillbringat de tre senaste dygnen inklusive allt för många nattliga timmar med mitt projekt var det dags för lite extrem-sport. Inledde med lite NHL hockey på sportsbar innan avfärd mot Hvitá för forsränning. Har ju varit med om kyla i mina dagar, men då har jag ytterst sällan varit tvungen att simma i glaciärvatten samtidigt. Hade tack och lov en halvkroppsvåtdräkt, men våtdräkt nära minusgrader räddar ingen utan valspäck under huden så jag kan lova att man naglade sig fast så gott det gick i båten! Resan genom forsarna var så hisnande vackert att man knappt kan ta in det, raviner, bergsmassiv, kratrar och stup genomskar lavalandskapet och forsen kantades av basaltformationer.. Top 5-moment på Island!! Var en av de torraste när vi närmade oss slutstationen, då min instruktör blev trött på vårt larvande och startande massa avancerade lekar i båten för att så många som möjligt skulle trilla i.. När det är så kallt att hjärnan stannar, då vet man att man lever!!

Efteråt korvstoppades 70 utbytesstudenter i en alldeles för liten bastu, innan det blev avfärd mot vårt boende och grillning. Bodde mitt ute i ingenstans i jättevacker omgivning, hade massor av kött (!) och potatissallad men blev en ganska tidig kväll till följd av dagens äventyr.. Idag åkte vi tillbaka mot Reykjavik och det känns verkligen som jag suttit i en torktumlare de senaste dygnet, varje millimieter av kroppen värker men jag är den lyckligaste blondinen i ett par trekkingskor just nu!! :)

Nu ska vi ner till centrum och leta upp en present till vår granne Mathieu som fyller år idag, ikväll blir det redligt födelsedagskalas och även lite av sista kvällen med gänget, för du börjar de droppa av allt eftersom.. Oerhört sorgligt, men också otroligt mycket vänner man fått och vilka upplevelser man samlat tillsammans!!

<3 kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Det är ju tur att man inte vet vad du har för dig förän det är över....... Tänk så orolig man skulle vara hela tiden. Vet att du bekymrar dig över att lämna alla nya vänner. Men vi är glada över att du snart är här....

Kram

2009-04-25 @ 20:17:57
Postat av: Mormor Titti

Jätteroligt att kunna läsa om dina äventyr,så mycket ni ungdommar får uppleva. När jag fyllde 25 hade jag 2 barn och var hemma fru. Det var självför-vållat och har gått bra som du ser. Men visst kan man avundas er alla ungdommar som tar vara på livet.

Kram på dej.

2009-04-27 @ 21:41:46
Postat av: Mormor Titti

Jätteroligt att kunna läsa om dina äventyr,så mycket ni ungdommar får uppleva. När jag fyllde 25 hade jag 2 barn och var hemma fru. Det var självför-vållat och har gått bra som du ser. Men visst kan man avundas er alla ungdommar som tar vara på livet.

Kram på dej.

2009-04-27 @ 21:42:43
Postat av: Johan

Sjukt läckert, bra dock att du vart islängd :)

2009-04-29 @ 07:00:27
Postat av: Mamma Marlene

Som Nettsi skriver det är ju tur att man inte vet vad du gör eller vart du är förrän du har gjort det. Annars hoppas jag att slutfasen går bra för dig och att du inte stressar ihjäl dig. Snön är kvar i drivor på vissa ställen men backar mot solen är bara och isen lossar för fullt på älven och svanarna har kommit. Så nu är det sol och vår här hemma i Lycksele. Skönt om dig och er alla och tänk positivt.



Pussar från mamma

2009-04-29 @ 10:48:44
Postat av: Moster

Vilket äventyr!Fantastiskt att få uppleva detta, inget kanske man som turist hinner med när man besöker Island några dagar!I dag är det Valborg och vi har verkligen vår!Det blommar vit/blåsippor,skiftar grönt och en klarblå himmel! Trevlig Valborg Emma (utan champangefrukost??)

Kram

Kina

2009-04-30 @ 08:39:31
Postat av: Anonym

Saknar dig!

2009-05-04 @ 22:47:36
URL: http://katrine.bloggagratis.se
Postat av: Nettsi

Sista tentan snart klar..... Då blir det uppdatering eller..?

2009-05-06 @ 11:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0